DigiDesk

In het kort:
Applicatie voor registratie van support issues, planning, voor en nacalculatie en interne en externe communicatie.

  • CRM faciliteiten voor bijhouden van klant contact
  • Registratie van support issues
  • Knowledge base voor terugzoeken support issues en oplossingen
  • Voor en nacalculatie, planning en prioriteit
  • Koppeling met MS Office voor automatische issue registratie op basis van inkomende email
  • Koppeling met MS Office voor email en standaard documenten
 

digidesk2

Technologie: Visual Basic, SQL server, Microsoft Office   Platform: Windows   Jaartal: 2005


Sommige hobby projecten zijn toch ook een deeltje voor het werk.
Een daarvan was DigiDesk, dat voortkwam uit de dringende behoefte om support informatie en aanvragen op een gestructureerde manier te registreren.

In DigiDesk kon je klanten en contactpersonen aanmaken en beheren, en de configuratie invoeren die van belang was voor het geven van support. Vervolgens kon je gemelde bugs en feature requests middels issue formulieren specificeren, en deze toewijzen aan mensen die deze moesten afhandelen. Daarbij was er een uitgebreid follow-up en historie systeem, en konden er uiteraard gewenste deadlines, prioriteiten, statussen etc aan issues worden gehangen.

In het overzicht kon je snel zien wat er die dag nog gebeuren moest, en bij welke issues er nog gewacht werd op feedback van klanten of anderen die erbij betrokken waren. Uiteraard konden per issue ook de geplande en gewerkte uren worden bijgehouden, waarbij het systeem automatisch aangaf of het uit de hand zou gaan lopen.
Een handig extraatje was de koppeling met Microsoft Office.

digidesk1Issues konden automatisch worden ingebracht vanuit een Outlook mailkoppeling. Indien het email adres van de klant/contactpersoon bekend was, werd een mail automatisch op basis van onderwerp of steekwoorden gekoppeld aan een bestaand issue, of werd een nieuw issue aangemaakt.

Uiteraard was het verzenden van mail en het aanmaken van standaard formulieren e.d. ook via respectievelijk Outlook en Word geautomatiseerd.
De applicatie werd gedurende een aantal maanden gebruikt, waarna we later toch overgeschakeld zijn op het open source systeem van Mantris. Daarom vermeld ik het toch onder de hobby projecten.